jeudi 30 avril 2009

Spor de zâmbet (1) - Soseta matinala


Tren spre Paris – 29 aprilie 2009

Dis-de-dimineata, urc in trenul care ma duce la Paris. Inca mai sunt destule locuri libere, asa ca ma asez comod si ma pregatesc pentru urmatoarea jumatate de ora, punandu-mi in urechi castile de la radio si scotandu-mi o carte din rucsac. Arunc o privire pe fereastra si inca una spre calatorii din jur. Unii si-au pregatit cate o carte sau un ziar, foarte multi si-au pus castile la urechi, iar cativa s-au hotarat sa-si continue somnul de dimineata.

In apropiere sunt asezate, fata in fata, o mama cu o fiica, banuiesc eu, dupa asemanare. Aparent, s-au trezit prea tarziu pentru a se machia. Am astfel ocazia sa asist la o sedinta completa de machiaj, cu o panoplie de ustensile bizare. Cu un fel de bidinea mica, dar mult mai fina, mama isi pudreaza obrazul, cu gesturi rotunde si elegante. Pudic, ma fortez sa nu-mi ridic ochii din carte. Nu rezist mult si ma uit sa vad rezultatul. Nu mi se pare incurajator. Bidineaua cea micuta a trecut in mana fetei. Mama s-a inarmat cu un fel de periuta – uite, cam de asa ceva as avea eu nevoie ca sa-mi curat pipa - si isi da cu negru pe gene. Noroc ca trenul merge lin, caci altfel stricaciunile ar fi considerabile.

Colectia Gulbenkian, Lisabona - Foto MSC


Imi aduc aminte de un reportaj in care benevoli din Japonia, majoritatea persoane in varsta, hotarasera sa-si sfatuiasca concetatenii cum sa se comporte in tren. Tinerele care se machiau fara jena in tren pareau a fi specia cea mai raspandita. Desigur, asta era in Japonia. Deocamdata, in trenul care ne duce spre Paris, mama si fata privesc o fotografie din Vogue si se examineaza reciproc critic. Banuiesc ca nu au reusit sa semene cu manechinul din poza.

Ma uit in jur sa vad reactia celorlalti calatori. Majoritatea incearca sau reusesc sa nu le bage in seama. O tanara se pare insa ca a urmarit cu atentie intreaga demonstratie: niste cursuri gratuite de machiaj, pe care poate le va pune in practica la viitoarea calatorie cu trenul de dimineata spre Paris.

Profit de faptul ca locul din fata nu este ocupat si intind pe el un mic prosopel. Aranjez cu grija spuma, aparatul de ras si o sticluta cu spirt medicinal verde-albastrui, care miroase a spirt, asa ca pe vremea cand se mai radea tata…

Vecinul de langa mine scoate din buzunar o forfecuta. Apoi isi scoate pantoful drept si, tacticos, incepe sa-si scoata soseta.*

MSChirca

* Ultimele doua paragrafe sunt imaginare, exceptand mirosul de spirt al spirtului medicinal verde-albastrui.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire