dimanche 1 août 2010

Calator (4) - Calatorii de doamne si domnite, iulie-august 2010

Telefonul a sunat alaltaieri putin dupa ora 6:30. "Am ajuns! Suntem la hotel la Lima. Am plecat cu o intarziere de trei ore!" – se aude clara si apropiata vocea Ameliei. "De la Paris sau de la Madrid?" – ma intreb, fara s-o intreb. "Buna, Tat!" – rasuna de langa ea si vocea Cristinei. Au ajuns, asta e important. Sunt pe malul Pacificului.

Ne despartisem cu 24 de ore inainte, la Orly. Plecasem de acasa la ora 3:30 dimineata, pentru ca pe bilet scria ca trebuie sa fim la aeroport cu 3 ore inainte de decolare. Ne-am mirat, dar ne-am dus. Daca te duci la ora anuntata poti avea placerea sa fii in fruntea cozii (!?), sa scapi de bagaje si sa intri mai repede in starea de calator relaxat. Am facut insa calculul ca nu are rost sa te duci la aeroport nici cu doua ore mai devreme, decat daca te astepti la un surbooking. In paranteza fie spus, stim pe cineva care atunci cand are timp si chef de prelungirea sejurului joaca chiar aceasta carte, venind printre ultimii la inregistrare. Rezultat asteptat si uneori obtinut: bilet decalat pentru a doua zi, inca o noapte de hotel etc.



Foto Mihaela Chirca, 2009


Mihaela e undeva intre Oceanul Indian si cel Pacific. "Gena hoinara" a familiei functioneaza! Mihaela a plecat spre est, cu o zi inaintea Ameliei si Cristinei. Nu stiam cum va putea sa ne anunte ca a sosit, asa ca, de comun acord, am declarat valabil principiul: "Pas de nouvelles, bonnes nouvelles!" La 24 de ore de la plecare, primisem un SMS: "Am ajuns bine. Deocamdata nu am avut internet." Si a doua zi un mail: "Am ajuns ieri seara la Jakarta si azi am facut drumul cu trenul pana la Yogyakarta. A fost destul de lung (de la 8:45 pana la 17:30), dar a trecut repede fiind foarte confortabil si peisajele foarte frumoase. Ne-am instalat intr-un hotel destul de modest si am iesit sa mancam ceva (a fost foarte bun!!!) si sa gasim internet."

A doua zi, un alt mail din Indonezia: "Aicea totul este bine, chiar foarte bine! Totul se petrece cum am prevazut, doar cu suprize placute! Dupa prima noapte intr-un hotel nu prea teribil, am gasit o guesthouse mult mai placuta pentru celelalte 2 nopti la Yogyakarta... am chiar si internet, o baie, un mic dejun foarte bun pe terasa :-) Deci am fost in forma pentru cele 2 vizite pe care le-am facut in jur: templul Prambanan (templu hinduist + budist) la care am si asistat la un spectacol de Ballet de Ramayana (ieri). Azi vineri am fost la templul Borobudur, foarte frumos si interesant, in mijlocul rizierelor (orezariilor – n.t.) si a campurilor de palmieri! Maine dimineata plecam spre vulcanul Bromo, la estul insulei Java!"

Acum vreo trei ore am primit un mail din Peru, pe care il copiez ca atare: "Desolee pour les fautes j'ai un mix de clavier americain et espagnol... Lima etait une petite ville sympa mais rien a voir avec Cusco aui est vraiment magnifique, moins polluee et plus "authentiaue". Pourtant c'est aussi la qu'il y a le plus de touristes et de magasins a touristes... Demain on a prevu une visite de la Vallee Sacree et mardi on part pour le Matchu Pitchu avec une nuit a Aguacaliente. Retour a Cusco mardi soir pour d'autres coins de la Valee Sacree et ensuite direction Puno!! J'espere aue tout va bien pour vous deux!!"

Si eu! Pentru voi trei! Si pentru voi toti, cei care ne cititi!

6 commentaires:

  1. Excelente secvenţele de călătorie şi cultură! Redate cu naturaleţea iubitorului de frumos şi artă! Te fac să revii cu sufletul la gură pe acest blog! Felicitări!

    RépondreSupprimer
  2. Singurel, singurel ? Da stiu ca voiajeaza fetele tale !!( o includ si pe Ami..). Bravo lor, in primul rind fiindca se inhama la asemenea excursii/aventuri, bravo tie ca nu intri in panica stiindu-le acolo..

    RépondreSupprimer
  3. Da nu sunt singur! Sunt cu Bonnie. Si trebuie sa mai am grija si de pisica vecinilor!

    RépondreSupprimer
  4. Si cum e singur cu doua pisici? :))

    RépondreSupprimer
  5. Ne intalnim in gradina in jurul unui pahar de lapte si ne povestim ce-am mai facut si, mai ales, ele, ce au mai visat ;)

    RépondreSupprimer