lundi 9 août 2010

Calator (6) - Stockholm mereu

Luna august, Millenium 2, cateva mesaje primite din Suedia – de fiecare data prilej pentru a-mi aduce aminte de Stockholm. Regasesc doua mailuri in care notam in august 2008 impresii proaspete de calatorie. Le transcriu ca atare, cu fotografiile de atunci. Iata prima parte.

"Asemenea pasarilor calatoare, in aceasta vara am hotarat sa migram spre nord. Asa ca, într-o luni dimineata, ne-am urcat deasupra norilor, parasind insoritele plaiuri ale Frantei

pentru a descoperi sumbrele meleaguri scandinave.

Stockholm ne-a intampinat cu lacuri si balti,

iar norii au fost o prezenta aproape permanenta

Asa ca ne-am refugiat in spatele ferestrelor udate de ploaie

pentru a descoperi muzeele capitalei suedeze


In rarele momente fara torente,

am iesit din muzee pentru a ne plimba pe stradutele din orasul vechi

si pentru a admira vitrinele cu caluti de lemn

si stegulete
Ne-a fost insa imposibil sa fotografiem frumoasele suedeze, pazite de cerberi strasnici

In ultima seara, soarele a strabatut norii si a aruncat asupra orasului o lumina magica

pe care am interpretat-o ca fiind un fel de a spune "La revedere si, poate, pe curand".


Ceea ce va spunem si noi!"

2 commentaires:

  1. Foarte frumos prezentat! Stockholmul inverzit si insorit este superb dar nici cand e ploios, nu mi-e rusine cu el! Pentru ca solutii exista! Nenumarate!

    RépondreSupprimer
  2. @Svea - Ne-am fi bucurat daca am fi avut ocazia sa-l vedem si insorit ;) Solutii desigur exista. Enumeram cateva: pelerine, umbrele, galosi. Mai sunt si altele?
    Glumim! Suntem convinsi ca am descoperit doar o mica parte din ceea ce ofera Stockholmul. Care ne-a placut mult, mult de tot, indiferent de vreme!

    RépondreSupprimer