jeudi 26 août 2010

Romania (8) - Aurica Dǎdârlat, nǎscutǎ Chirca

Câteva zile am lipsit de acasa si nimeni nu a raspuns la telefon pentru a primi vestea. A ajuns mai tarziu, prin mail: Aurica Dadarlat de la Saliste odihneste de acum langa biserica din Grui.

Acum trei veri, am petrecut cateva zile la dansa, nemaisaturandu-ne sa o ascultam povestind. Trecuse de 90 de ani, isi pastrase mintea agera dintotdeauna, iar frumusetea din suflet i se asternuse demult pe chip. Nascuta la Sadu, copilarise la Ramnicu Valcea, iar la 15 ani se casatorise cu un tanar invatator si revenise in Ardeal. Peste cativa ani, ramasese vaduva cu doi copii. Cel de al doilea sot o invatase meseria de palarier si mii de ciobani din Marginimea Sibiului si de pe alte plaiuri au purtat palarii mesterite de mainile dansei. Sau poate mai poarta inca…

Imi rememorez ultimele zile, incercand sa descopar semne pe care nu am stiut sa le citesc. Sa fi fost oare faptul ca am dorit sa fac fotografii de flori pe fond negru? Si ca dintre diversele solutii am ales-o pe cea a unui pluovar negru, pe care Amelia l-a purtat mereu cu noi?


Sau sa fie faptul ca am ales sa fotografiez tocmai aceste flori, in care atat de multe nu mai sunt decat o amintire?

1 commentaire: