lundi 20 septembre 2010

Teatru (7) – Omul sfinteste locul. Ariane Mnouchkine

Spectacolul de ieri de la Théâtre du Soleil incepea la ora 14. Am ajuns la Cartoucherie cu o ora si jumatate inainte. Ariane Mnouchkine e deja in fata teatrului, intampinand spectatorii.



Ne invita sa ne aleagem locurile in sala, pe fiecare bilet fiind apoi lipit patratelul galben cu numarul locului.


Nu cred ca are timp sa manance de pranz. Spectatorii profita insa de restaurantul teatrului, asaltat inaintea unei piese care dureaza mai bine de patru ore. Restaurant simplu - o supa si/sau un fel principal, dar copios si gustos. Majoritatea spectatorilor isi iau platorile cu mancare afara, in soarele cald, de sfarsit de vara. Dupa care urmeaza intrarea in sala de spectacol.



Ariane Mnouchkine este mereu prezenta. Pentru fiecare spectator un cuvant, un raspuns, un zambet. "Doamna Mnouchkine, imi permiteti sa va fac o fotografie si sa o pun pe blog?" Accepta!

La pauza, dupa mai bine de doua ore de spectacol, este in mijlocul spectatorilor din holul teatrului. Ma duc sa-i spun: "Extraordinar! De mult nu am mai vazut un asa spectacol!" Zambeste si imi multumeste.


La sfarsitul spectacolului, dupa lungi minute de aplauze in care intreaga trupa iese de mai multe ori la rampa, Ariane Mnouchkine urca pe scena in mijlocul actorilor.

La iesirea din sala este mereu prezenta, salutand spectatorii.
"Multumesc! A fost o adevarata fericire! Du pur bonheur!"
"Merci, merci monsieur!" – imi raspunde, cu acelasi zambet cald de la inceput.

2 commentaires:

  1. Mi-a placut mult articolul de astazi pe blog! Si imi place sa le descopar chiar cand ma trezesc dimineata!

    RépondreSupprimer