mercredi 12 janvier 2011

Leapsa lui Piti

Am primit o serie de intrebari de la Tetris, din ciclul "Ideile lui Piti" (mare cititor de felul lui).
Multumim impreuna si raspundem individual (AC):

1. Daca vi s-ar propune sa va scrieti biografia, carui scriitor i-ati incredinta sarcina aceasta?
Unui scriitor din America Latina (Fuentes, Marquez, Vargas Llosa).

2. Care sunt motivele pentru care i-ati incredinta lui sarcina aceasta?
Pentru subtilul si deliciosul amestec de fantastic si real din scrierile lor.

3. Este sfarsitul lumii. Ce carte ati pune in capsula cosmica pentru a pastra o «urma» a umanitatii?
Poate operele complete ale lui Shakespeare.

4. Cum arata pentru dvs pauza ideala pentru a citi o carte?
Oriunde, oricând, oricum. Singura conditie…o carte.

5. Daca ati avea puterea de a «sterge» un personaj de roman care ar fi acesta?
Nici unul. Va imaginati ce plicticoase ar fi cartile fara ticalosi, lasi, ipocriti si alti intriganti ? La limita, poate vreun erou agasant de perfect.

6. Care sunt motivele pentru care ati scoate acest personaj?
Vezi raspunsul precedent.

7. Cati kilometri ati merge pentru a gasi o carte ?
Daca sensul întrebarii este "ati face eforturi pentru a avea sau a citi o carte?", atunci raspunsul este evident: Da! Am facut-o înainte de '89, când am avut timp de 48 de ore în casa cartea lui Orwell, 1984, si eram parintii unui pui mic si am reusit s-o citim amândoi. Sau când am facut loc unor carti în cele 20 de kilograme de persoana cu care am plecat din Romania… Lista ar putea continua.

8. Daca ar fi posibil sa va intoarceti in trecut ce scriitor ati vrea sa intalniti ?
Caragiale.

9. Care ar fi primele cuvinte care i le-ati adresa (In afara de « Buna ziua ») ?
Va iubesc si va detest!
Iubesc – în carti sau pe scena - personajele si situatiile pe care le-ati creat.
Detest faptul ca le întâlnesc atât de des în realitate.
Apoi i-as cere scuze pentru ca multa vreme mi-am imaginat ca semana cu al sau Mitica….

10. Descrieti biblioteca visurilor voastre.
Cu multe carti de toate dimensiunile, citite si rascitite, care se deschid singure la anumite pagini, cu coperti putin aspre, sa le simti sub degete…



Transmitem mai departe leapsa lui Piti (care a lansat intrebarile, fara a da insa si raspunsurile), Dalianei, Arcadiei, Claudiei, lui Veronique, lui Pharaonx si tuturor celor care citesc uneori o Cartedingeanta.

8 commentaires:

  1. Hmmmm....Ma scarpina degetele sa raspund pe loc, dar plec la Bucuresti peste jumate de ora
    "Si-s grabita, si-s grabita
    Si cu geanta ravasita.
    Si mi-s plina de doasare,
    Si-am nevoie de-ajutoare!" =))

    Da' cand ma intorc, dau iama-n leapsa, sa stiti! :D
    Zi buna!

    RépondreSupprimer
  2. Citeam cu atentie rand cu rand si ma gandeam dupa fiecare raspuns eu ce as putea raspunde ... si cand colo, chiar trebuie sa raspund :-))).

    RépondreSupprimer
  3. Multumesc de preluare!
    Inainte de '89 cartile erau pentru multi un refugiu; acum par mai atractive programele Tv si calculatoarele

    Calda atmosfera din poza cu biblioteca

    RépondreSupprimer
  4. Am primit si leapsa lui Piti, in care am gasit multe raspunsuri pe care le-as fi dat si eu.

    RépondreSupprimer
  5. Ha ha, leapsa!
    Dragilor, incep anul cu o eclipsa si o leapsa! ha ha
    Salutari!

    RépondreSupprimer
  6. am reusit sa raspund. tarziu, da am reusit.

    RépondreSupprimer
  7. Da, si eu am reusit sa raspund partial!
    Sa aveti o saptamana buna!

    RépondreSupprimer