jeudi 10 février 2011

Cocoşul şi Muza – Brâncuşi la Metz


Două lucrări ne-au atras în mod special şi ne-au încălzit sufletul în expoziţia "Chefs d'œuvre?" de la Centrul Pompidou - Metz: un Cocoş şi o Muză.

12345

"Am privit, şi în urechi mi-a răsunat de departe un glas răguşit: “Cucurigu gagu”, “cântă cocoşul”, am răspuns.
Ochii lui Brâncuşi au strălucit deodată în cutele pleoapelor trase într-un surâs maliţios:
- Bravo! Nimeni n-a simţit până acum că alama asta cântă. Vra să zică, n-am greşit. Dumneata îmi dovedeşti că am izbutit!"

Cella Delavrancea – O vizită în atelierul lui Brâncuşi (Paris, 1922)

De grijă să nu trezească Muza adormită, Cocoşul a fost expus cu un etaj mai sus!

678910

2 commentaires:

  1. e o placere sa vin la voi in ,,vizita''...:)

    RépondreSupprimer
  2. @Gabriela Pana - Te asteptam oricand, cu bucurie ;) O zi frumoasa iti dorim!

    RépondreSupprimer