dimanche 13 mars 2011

Japonia - Calligraphy in the Landscape - Ruma

E extraordinar cum ne-a schimbat viaţa blogul ăsta! Gânduri şi sentimente noi ne calcă pragul, urmate neapărat de semne de exclamare: Ai auzit că Scăiţă a făcut un salt de 20 de metri şi a scăpat?! În sfârşit, Svea are dosarul complet şi poate să înceapă cursurile! Veste bună: brânduşele au străbătut zăpada pe blogul Arcadiei! Vrei să-ţi citesc ce a scris azi Tetris? Tânărul din Argentina şi-a cumpărat un Canon; să vezi acum fotografii! Să-l priveşti pe Morgan când vânează păsărele! Am găsit o reţetă grozavă pe blogul Maiei! Ne-a scris Magia da Inês - a început carnavalul în Brazilia! Ai citit ce a scris astăzi Donca? Ai văzut ce comentariu frumos ne-a lăsat fosta noastră elevă?! Am descoperit un blog foarte interesant! Si aşa mai departe…


1
Blogul Rumei l-am descoperit plimbându-ne într-o zi din blog în blog. Caligrafii în peisaj - Japonia prezentată cu foarte frumoase fotografii, plus câteva cuvinte, totdeauna calde.

Am lăsat un comentariu, în engleză. Am primit un comentariu, în română! O traducere electronică, dar care ne-a mişcat. Am continuat să urmărim blogul Rumei, iar pe micul mapamond al blogului nostru a apărut un cititor din Japonia.

2
Vineri dimineaţa, când am auzit la radio ştirea privind cutremurul din Japonia, primul gând a fost pentru Ruma, singura persoană din Japonia pe care o cunoaştem oarecum mai bine. Oare ce face, unde este, prin ce a trecut, a scăpat? Să-i scriem?

3
Sâmbătă dimineaţa, când am descoperit Calligraphy in the Landscape în fruntea blogrollului, nu ne-a venit să credem. Am deschis blogul Rumei şi am zâmbit încet: postează fotografii cu pomi în floare, ne spune că viaţa continuă, are încredere. I-am lăsat un mesaj. Am primit după câteva ore un răspuns sub forma unui comentariu la postarea de ieri. Am răsuflat uşuraţi.

4

Şi ne-am gândit la voi toţi, prietenii noştri, văzuţi şi nevăzuţi, de pe Internet. Dacă puteţi ("Dacă vrei, poţi!" – îmi spunea mama), scrieţi-i unei mesaj Rumei, pe Calligraphy in the Landscape, Japonia.

Sunt acolo, pe partea cealaltă a Pamântului, nişte oameni extraordinari!

22 commentaires:

  1. quelle chose terrible ce tremblement de terre
    et le tsunami ! c'est très traumatisant et je
    ne cesse de penser à tous ces gens !
    c'est un bel hommage que vous leur rendez avec
    ces images et ces mots magnifiques !!!
    on sait que c'est une zone à gros risques mais
    une telle catastrophe, personne ne s'y prépare !
    On ne peut rien faire contre la colère de cette
    planète !!!
    merci à vous

    RépondreSupprimer
  2. Am sa trimit un mesaj in Japonia, mai ales ca sunt interesat de consecintele produse dupa explozia de la reactorul 1 de la centrala nucleara Fukushima Daiishi.
    Sanatate si o saptamana buna va dorim

    RépondreSupprimer
  3. Da, il stiu pe Ruma...este ok impreuna cu toti ai lui. La fel si Y. Ikeda (http://extractingabstract.blogspot.com/) .
    Mai am inca de verificat ...unii nu raspund!
    Salutari!

    RépondreSupprimer
  4. un gand bun si din partea noastra pt ruma..e mare lucru sa stii ca altora le pasa de tine..

    RépondreSupprimer
  5. Frumos gest, am lasat si eu un comentariu. E dureros sa stii ca atatia oameni sufera. :(

    RépondreSupprimer
  6. Am urmarit cu sufletul la gura emisiunile despre ”apocalipsa” din Japonia, dar a trebuit sa remarc calmul japonezilor, aproape ireal,in ciuda incercarilor grele.
    ”Prin fire, suntem foarte aproape unii de altii, dar prin obiceiurile noastre suntem foarte departati.” (Confucius)

    RépondreSupprimer
  7. Am lasat si eu un comentariu
    Citisem de curand despre felul in care primesc japonezii catastrofele in postarea Mironei:

    http://japonia-departe-aproape.blogspot.com/2011/03/uimire-si-cutremur-la-propriu.html

    RépondreSupprimer
  8. Acum vad ce se intampla! Nu pot posta pe blogul dvs! :( Am postat si mai acum cateva ore si se pare ca l-am pierdut si acum din nou si iar fereastra cu eroare si mesajul pe apa sambetei. Mai incerc odata! Oricum am dat curs invitatiei, chiar inainte de a o primi! :) Am vazut-o prima pe cea a lui Salmi si am purces si eu la un gand bun pentru prietenul japonez :)

    RépondreSupprimer
  9. Ce bine ca am reusit! A treia oara! Si ce rau imi pare ca nu am reusit si cu primul mesaj, lung si cu mult miez :D Pe scurt, imi facusem cunoscute gandurile vizavi de placerea ce-o nutresc pentru blogul ca instrument de comunicare si scurtare temporala si spatiala a miilor de kilometri ce despart suflete si destine de pe intregul mapamond. A, si sa va felicit pentru gestul binevenit, mai ales in astfel de situatii. I-am dat curs, cum am precizat si in comentariul anterior!

    RépondreSupprimer
  10. Impresionanta reactia japonezilor. Avem si noi multi prieteni pe acolo insa nu s-au plans...

    RépondreSupprimer
  11. I-am scris Rumei. I-am scris si prietenei mele Mie pe care am cunoscut-o de curand in Norvegia. Si in sufletul meu am scris cate un ravas pentru fiecare japonez. Nu stiu de ce am impresia ca ei sunt natia care se va ridica mult mai repede de sub valuri, cutremur si moarte...

    RépondreSupprimer
  12. @ Multumim din suflet tuturor acelora care au vizitat blogul Rumei si in mod special acelora care i-au lasat mesaje de incurajare!

    RépondreSupprimer
  13. @ Marty - Merci de votre visite et pour vos mots chaleureux!

    RépondreSupprimer
  14. @ Ion Batrane - Ai intuit foarte just ca probleme si mai grave vin de la centralele nucleare :(

    RépondreSupprimer
  15. @ Wind - Am vizitat blogul lui Y. Ikeda. Ne pare rau pentru cei care nu au posibilitatea sa raspunda.

    RépondreSupprimer
  16. @ salmi - E greu de imaginat prin ce trec acei oameni! Multumim pt comentariu

    RépondreSupprimer
  17. @ Claudia - Sunt intr-adevar impresionanti prin calm si un fel de resemnare. Din pacate, situatia se apropie de un apocalips...

    RépondreSupprimer
  18. @ Svea - Ne pare rau ca s-a pierdut primul mesaj despre blogul ca instrument de comunicare, dar e bine ca au ajuns urmatoarele doua. Va multumim!

    RépondreSupprimer
  19. @ Ada Angharad - Intr-adevar, impresionant de stoici!

    RépondreSupprimer
  20. @ tetris - Multumim pt semnalarea blogului Mirunei. Foarte interesant!

    RépondreSupprimer
  21. @ VertAnge - "In sufletul meu am scris un ravas pentru fiecare japonez" - ne-au impresionat mult cuvintele tale. Speram mult sa aiba putere sa se ridice iarasi...

    RépondreSupprimer