mercredi 13 avril 2011

Ratoiul schiop

Multe din blogurile pe care le rasfoim sunt create de impatimiti de calatorii si fotografii. Frumos impatimiti care impastasesc si altora, cu cheltuieli de timp si munca, cele vazute.

Este trist atunci cand munca lor nu e respectata si cand materialele si fotografiile publicate de un blog sunt preluate de situri, mai mult sau mai putin comerciale, fara ca sursa sa fie citata. Ceea ce ar trebui sa fie un imprumut, se transforma in furt. Agravat, cand fapta nu e recunoscuta, atunci cand o corectare si o scuza ar putea aplana conflictul.

Este ceea ce s-a intamplat recent unui interesant blog de calatorii si fotografii, la fel cum se intamplase altadata unui excelent blog privind istoria Bucurestiului. Drept e, daca blogurile respective ar fi fost lipsite de interes, nu s-ar fi intamplat asa ceva. Asta ca o consolare.

Cum scriam in comentariul pus pe blogul Cristinei si al lui Cristin, am impresia ca sunt indivizi pentru care cei sapte ani de acasa au fost dedicati doar invatarii unei mici poezioare, Catelus cu parul cret... Din care nu au reusit vreodata sa retina ultimul vers.


Foto MSChirca 11aprilie2011


5 commentaires:

  1. Trist.
    M-am alaturat si eu revoltei voastre(si a lor) si am postat si eu un mic articolas despre situatia aceasta.Inspirat de voi.
    Cu respect.

    RépondreSupprimer
  2. Cat de urat. Din pacate, la noi asa se procedeaza mai nou. Nu este primul caz de acest gen, am mai auzit. Unii dintre cei care au patit-o sunt oameni simpli, care nu isi permit sa merga in instanta si se rezuma numai la a "ameninta" persoanele/firmele in cauza. Intr-un fel, acesta este un risc pe care ni-l asumam in momentul in care postam lucrarile noastre pe Internet, pentru ca bunul simt nu mai exista in zilele noastre. Parca a intrat in pamant.

    RépondreSupprimer
  3. Thank you World-wide LOVE.
    and, your encouragement.

    Switch from atomic/notclear energy to Nature energy.
    We will walk the way in the near future.

    From Japan, ruma

    RépondreSupprimer
  4. It is such a sad state of the world when people think nothing of "borrowing" other people's work, enhancing their own blogs visually with other people's photographs and art work. And it is especially bitter when one realizes it has been done by people who would be the first to cry fire if anybody made off with their property.

    RépondreSupprimer
  5. Trist, dar adevarat! Si eu am patit ceva similar, dar cu text scris de mine si insusit de catre administratorul siteului suedia.se de pe un site de stocare automata de posturi. Noroc ca mi-a atras atentia o cititoare a blogului http://povestidedeparte.blogspot.com/2010/07/se-fura-ca-n-codru.html. In urma unei postari pe blog, administratorul respectiv si-a cerut scuze si acum imi publica articolele (atunci cand are ce :), prin anuntare in prealabila. Insa in cazul de fata, s-a mers prea departe! :( Rusinos!

    RépondreSupprimer