mercredi 17 août 2011

Favicon - "iconiţa favorită" din Blogger


Blogger a avut ideea bună de a facilita înlocuirea clasicului Favicon portocaliu cu orice altă "iconiţă favorită" ;)

Înlocuirea se poate face "în doi timpi şi trei mişcări", putând transforma orice fotografie proprie în Favicon. Iată o metodă simplă:

1. Se selecţionează din fotografie o imagine de formă (aproximativ) pătrată . Dimensiunile imaginii pătrate se reduc apoi la 32 * 32 pixeli. Imaginea redusă se înregistrează (salvează) cu extensia *.bmp.

Personal, am selecţionat o parte dintr-o fotografie deja prezentată pe blog făcută la Cité des Sciences şi am executat operaţiile de mai sus în PhotoFiltre.







2. În Windows Explorer, se înlocuieşte extensia bmp cu ico.

3. În pagina de prezentare din contul Blogger, se introduce noul Favicon, *.ico.



"Iconiţa favorită" este imediat afişată în bara de adrese a blogului, indiferent de browserul utilizat (Firefox, Internet Explorer, Opera etc).

7 commentaires:

  1. Am incercat si eu sa schimb favicon-ul, dar deocamdata nu s-a intamplat nimic. Mai exersez...

    O seara placuta!

    RépondreSupprimer
  2. @Claudia - Azi vedem ca ai un nou favicon. Ne pare bine ;)

    RépondreSupprimer
  3. Intr-o seara mi-a aparut in tab, in dreptul meu, un leutz portocaliu, ca cel de la ING, nu stiu de ce. De atunci visez sa apara din nou :)
    Incerc si eu zilele astea, multumesc!

    RépondreSupprimer