lundi 24 octobre 2011

Palais Garnier - Scène non visible

Din motive de drămuire a timpului, uneori
 avem bilete pe care scrie: "Visibilité réduite" sau "Scène non visible".


Dacă astăzi poate părea bizar să găseşti locuri fără vizibilitate într-o sală de spectacol, existenţa lor nu era câtuşi de puţin ciudată în epoca în care a fost construit Palais Garnier (1860-1875). O epocă în care, ca de mii de ani până atunci, nu se putea asculta muzică decât "pe viu". Pentru melomanii care doreau (doar) să (re)asculte o partitură, pentru studenţii de la Conservator, cât şi pentru cei care îşi drămuiau (drămuie) timpul, aceste locuri de la Palais Garnier erau (sunt) cât se poate de binevenite.


Şi dacă scena nu este vizibilă, să privim sala.
Plan "à l'italienne", formă de potcoavă, circa 2000 de locuri.
Dimensiuni: 32 m * 31 m * 20 m (înălţimea).
Tonuri dominante: roşu închis şi aur vechi.
Timpan bogat sculptat în ipsos aurit.



La Musique - Justin-Chrysostome Sanson - Plâtre doré





La Danse - Ernest-Eugène Hiolle - Plâtre doré




Şi tocmai când ne uitam spre loja "d'avant-scène" de vis-à-vis,


spunându-ne că partea de sus seamănă cu cea din Muppets Shows,


şi aşteptând să apară dintr-o clipă în alta răutăcioşii critici Waldorf şi Statler,


am răsuflat uşuraţi când am văzut că locurile lor sunt ocupate de două persoane


care păreau simpatice şi binevoitoare ;)

Mail primit de la Cristina (Mon, Oct 24, 2011 at 8:59 AM)
Simpatica scena cu Muppets Show! :)
Din rest, eu credeam ca locurile sans visibilité c'était pour être vu à l'Opéra sans forcément voir la scène :P
Hihi



Mail primit de la Marty (Mon, Oct 24, 2011 at 10:23 AM)

hello mes amis !
comme je ne peux pas mettre de commentaires sur votre nouveau blog,
que je trouve très bien présenté,

je vous envoie par mail un grand merci pour vos passages dans ma maison-blog !
cela me fait tellement plaisir !
je vous souhaite une très belle semaine
et vous embrasse tous les deux !
merci à vous

Mail primit de la Carmen Negoita (Mon, Oct 24, 2011 at 5:26 PM)
Amuzantă asemănarea acelei loje cu cea din Muppets Show, făcându-mă să mă întorc cu ani buni în urmă. :) Îmi place foarte mult cum ai surprins detaliile din sală. Adevărate opere de artă de la care cu greu am reuşit să-mi iau ochii. Superb!