vendredi 18 novembre 2011

Singapore

Înainte de a primi fotografiile de mai jos,
nu ştiam mare lucru despre Singapore.


Ştiam că e pe malul mării


şi că are blocuri turn.


Aflasem că guma de mestecat este interzisă


şi că orhideele cresc acolo la tot pasul.


După ce am primit fotografiile de mai sus şi de mai jos, 
am citit că:


Vechiul nume, în javaneză, al insulei pe care se află capitala era Temasek,
 ceea ce însemna "oraşul mării",
 iar Singapura înseamnă în sanscrită "oraşul leului".


Că Singapore este al 176-lea stat ca mărime din lume
(România - 83; Franţa - 42)


că Singapore este pe locul 115 din lume ca număr de locuitori
(România - 52 ; Franţa - 21).


dar că Singapore este pe locul 39 în funcţie de Produsul Intern Brut
(România - 49; Franţa - 5)


şi pe locul 23 în ceea ce priveşte Indicele de Dezvoltare Umană, IDH - raport 2009, 
indice care ţine cont de speranţa de viaţă, de nivelul de educaţie şi de nivelul de trai
(România - 63; Franţa - 8)


După care, am renunţat să mă mai uit la cifre, 
şi m-am uitat la flori


la (b)locuri 


şi la oameni.


Şi am mulţumit, cu un zâmbet, celei care ne-a trimis fotografiile de mai sus.

Surse:

4 commentaires:

  1. Ma pregatesc sa plec inspre acolo pentru trecerea dintre ani, asa ca mi-au mers la suflet pozele si cuvintele voastre, abia astept sa vad toate astea si multe altele cu ochii mei! :-)

    RépondreSupprimer
  2. Va dorim drum bun, (pe)trecere frumoasa si asteptam impresii ;)

    RépondreSupprimer
  3. Mi-a povestit cate ceva un coleg, a carui fata e ceva director pe acolo. In primul rand ca a castigat functia aceasta prin forte proprii, apoi ca e foarte frumos acolo si ca o "duc" foarte bine, nu se simte criza, ca in Europa
    Frumoase poze si prezentarea!

    RépondreSupprimer
  4. @ tetris - Multumim frumos pt comentariu si apreciere.
    Cat despre Singapore, o vedere pe care tocmai am primit-o de acolo, ne spune ca totul este acolo "super curat, super bine organizat, super verde etc..., câteodata chiar prea super" ;)

    RépondreSupprimer