jeudi 1 décembre 2011

Cântece de demult (1) - Lucaciu Dumitru corporal din Sălişte - 1892 - Luna de miere

"Lucaciu Dumitru corporal din Sălişte"
Aşa scrie în josul ultimei foi din carnet.


Un carnet cu coperţi cartonate, acum negre, roase de timp.
Mare cât să încapă în buzunarul unei uniforme: 11*17 cm.
Pe etichetă, caligrafiat frumos, un nume: Dumitru Lucaciu.
Străbunicul din partea mamei mamei.


Mai scrie ceva. Nu se mai distinge bine. Timpul...
Deschid caietul. Se vede că lipsesc pagini.
Prima poartă numărul 59 şi o poezie.
O poezie de dragoste, amintind de acasă.
Incerc să transcriu, corectând cât mai puţin.


Luna de miere

Amorul nostru ţinu o lună
Luna de miere fu viaţa sa
Dar astă lună, tristă sau bună,
Crede Cecilio, n-o voi uita

Pe gura-ţi roză am gustat dragă
Tot ce amorul ne poate da
Zice ce-o zice lumea întreagă
Dar eu sărutul nu voi uita.

II

Intreaga viaţă, oriunde oi merge
Voi ţine minte iubirea ta.
Timpul, iubito, ce toate şterge
Nu mă va face a te uita.

Adio dragă, rămâi ferice
Tu poţi cu altul a mă schimba
Dar al meu suflet etern va zice
Că eu pe tine nu te-oi uita.

D Lucaciu

Poezia e scrisă în toamna lui 1892; unele din paginile următoare sunt datate.
Nu ştiu de cine e poezia. Să fie versurile unui cântec? Nu ştiu.
Oricum, nu le poţi citi fără un zâmbet. 
Un zâmbet de demult.

10 commentaires:

  1. Ion Batrane (Thu, Dec 1, 2011 at 6:47 AM)1 décembre 2011 à 07:04

    Frumos scris despre un adevar pe care mai toti "l-am gustat", fara insa a ne exprima!
    Nascut in Salistea, care?

    RépondreSupprimer
  2. Thu, Dec 1, 2011 at 7:21 AM

    1 Decembrie - Romanian National Day
    Rapsodia romana nr 1 - George Enescu - Sergiu Celibidache
    12:41 min
    http://www.youtube.com/watch?v=bZ1X8ieSjOM

    RépondreSupprimer
  3. Ion Batrane (Thu, Dec 1, 2011 at 8:07 AM)1 décembre 2011 à 09:10

    Multumim, ne simtim bine sa reauzim aceste compozitii de mare sensibilitate!
    V-am intrebat de originea strabunicului pentru a avea o confirmare a faptului ca oamenii pastreaza o "gena" a locurilor de nastere in geneza lor.
    Noi am avut stramosi in Sarmasag, unul din ei fiind martir in timpul revolutiei, in lupta romanilor pentru independenta lor nationala in Ardeal. Este poate acum un moment potrivit sa-l amintesc si sa-l pomenesc.

    RépondreSupprimer
  4. Kris Marty (Thu, Dec 1, 2011 at 8:35 AM=1 décembre 2011 à 09:12

    MERCI INFINIMENT d'avoir pensé à moi pour ces 12mn41 de pur bonheur !
    frissons et larme à l'oeil !!!!
    extraordinaire chef d'orchestre !
    bonne fête !!
    merci
    bisous à vous deux
    kris

    RépondreSupprimer
  5. M.A. Risi (Thu, Dec 1, 2011 at 9:33 AM)1 décembre 2011 à 09:46

    Auguri!
    thank you for the beautiful music!
    Hugs,
    M.

    RépondreSupprimer
  6. As zice ca nu doar cu un zambet, ci si cu ceva emotii :-) Foarte reusita poezia, simpla dar reusita!

    RépondreSupprimer
  7. @ Ioana - Ma intreb daca stie ca am publicat-o pe blog? ;)

    RépondreSupprimer
  8. MC ( Thu, Dec 1, 2011 at 4:09 PM)1 décembre 2011 à 17:52

    Quelle émotion devant tant de beauté !
    Marie Christine

    RépondreSupprimer
  9. Ne-am bucurat mult ca link-ul pe care l-am trimis pe 1 decembrie (Rapsodia 1 de Enescu cu Celibidache) cu ocazia Zilei Nationale a Romaniei, unor prieteni de aproape sau de departe, a fost trimis mai departe prietenilor prietenilor. Astfel ca si din China ni s-au transmis comentarii care ne-au miscat: "ce noroc sa aveti astfel de oameni!"

    RépondreSupprimer