mercredi 9 mai 2012

China - Oamenii

Când privesc fotografiile făcute în China, îmi dau seama că atenţia mi-a fost atrasă în primul rând de oameni.
Ei apar mereu în primul plan, chiar dacă fundalul este alcătuit de noile construcţii din Shanghai,
de vechea Poartă a Păcii Celeste (mai sus) sau palatele din Cetatea Interzisă (mai jos) din Beijing.
Omniprezenţi, oamenii sau urmele trecerii lor nu lipsesc din aproape nici una din fotografiile pe care le-am făcut în China, nici măcar din cele în care nu aş fi vrut să apară decât peisajul (mai jos: Ai Shan Men, lângă Yangshou, provincia Guangxi, în sudul Chinei).
Desigur, uneori oamenii apar în primul plan pentru că m-au rugat să-i fotografiez, cum e cazul grupului ce vizita Muzeul Naţional din Beijing,
sau pentru i-am rugat eu să-mi pozeze, cum este cazul gazdei noastre din apropierea Marelui Zid.
Dar cel mai adesea i-am fotografiat fără să le cer voie, cum este cazul electricianului din Shanghai,
al spălatorilor de geamuri de la hotelul Renaissance,

sau al fetelor ce fotografiau flori în parcul Zhong Shan.
De fiecare dată însă i-am fotografiat cu curiozitate, simpatie şi, deseori,
cu un zâmbet.

3 commentaires: