vendredi 1 juin 2012

Cântece de demult (8) - Carnetul corporalului Lucaciu, 1892

Din carnetul străbunicului Dumitru Lucaciu din Sălişte, scris pe vremea când era cătană.
Lipsesc mai multe file, cum e cea care purta numerele 67-68. Parcă pentru a compensa pierderea, pagina 69 poartă însă trei poezii. Prima este aici. Iată-le acum pe următoarele două.

Toată noaptea


Toată noaptea bat la poartă
Şi tu dormi dusă ca moartă

Nici că auzi şi nici că vezi

Şi că sufăr nu mă crezi.
Căci te-aşteaptă un puişor
Să-ţi vorbească de amor.

Puiculiţă vin la mine
Să mă bucur lângă tine.

***




Iubirea întristată

Frunză verde de piper
Dă-mi Doamne ce îţi cer
Că nu-ţi cer un lucru mare
Să fie cu supărare
Nici nu-ţi cer vreo bogăţie
Ca să fie cu mânie
Că îţi cer puicuţa mea
Care m-am iubit cu ea
Din copilăria mea
Din vârsta copilărească
Şi din casa părintească
Dară neamţul m-a făcut
Ca pe mândra să mi-o uit
Să nu îmi mai vie-n minte
Până nu îi fac lui cinste
Cu trei ani de cătănie...


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire