mardi 12 juin 2012

Sărăriţă cretană

"A fost odată ca niciodată...
A fost odată un împărat. Acest împărat avea trei fete."
"Într-una din zile, ce-i vine împăratului, că numai întreabă pe fata cea mai mare:
- Fata mea, cum mă iubeşti tu pe mine?
- Cum să te iubesc, tată? Iacă eu te iubesc ca mierea, răspunse ea, după ce se gândi că ce lucru poate fi mai dulce pe lume."

"Şi întrebând şi pe fata cea mijlocie:
- Dar tu, cum mă iubeşti pe mine, fata mea?
- Ca zahărul, tată."

"Şi uitându-se şi la fata cea mai mică, ce sta mai deoparte şi cu sfială, o întreabă şi pe dânsa:
- Cum mă iubeşti tu, fata mea?"

"- Ca sarea în bucate, tată! răspunse şi ea cu faţa senină, zâmbind cu dragoste firească şi lăsându-şi ochii în jos, de ruşine că vorbi şi ea."
Sarea in bucate de Petre Ispirescu



Şi plecă fata cea mică peste mări şi ţări, şi tocmai din Creta aduse o solniţă cum nici mama şi nici tatăl ei nu mai văzuseră vreodată...


2 commentaires:

  1. hello mes amis
    je ne comprends rien mais je trouve ça beau lol !
    je vous embrasse

    RépondreSupprimer