jeudi 5 juillet 2012

Jing'an Temple, Shanghai (1)

Prima fotografie făcută în China are în prim plan Templul Jing'an (Jing An Si) din Shanghai:

Ieşeam în ploaia unui început de seară, din staţia metroului cu care venisem de la aeroport.
Descopeream "pe viu" Jing An Si. Răsfoisem ghiduri turistice pe hartie sau pe ecran, văzusem fotografii cu el, mi se povestise despre el.
Întâlnirea a fost cu atât mai plăcută.
În aceeaşi seară, l-am fotografiat de la etajul 22.
Jos, în dreapta, turla templului, dominată de clădiri moderne, mai înalte şi mai luminate.
În dimineaţa următoare, strălucea în soare.
În zilele următoare am început să-i spun "Bună dimineaţa"
sau "Noapte bună".
Am trecut pe lângă el în fiecare zi cât am stat la Shanghai. 
M-am plimbat pe străzile care-l înconjoară,
 am coborât de nenumărate ori în staţia de metrou care îi poartă numele, 
l-am privit reflectându-se în ferestrele clădirilor vecine:
Dar, cum se întâmplă deseori cu locuri apropiate
pe care ai impresia că le poţi vedea oricând,
am lăsat mult timp pe "mai încolo" vizitarea lui... 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire