jeudi 19 juillet 2012

Jing'an Temple, Shanghai (3)

Apoi, într-o bună dimineaţă, printre stropi de ploaie, am trecut de cealaltă parte a porţilor.

Ajuns în curtea interioară a templului, am aruncat o privire leilor de pe coloana de afară.
Nu se clintiseră de acolo şi aveam impresia că zâmbesc.

Mi-am dat curând seama de ce.

Curtea templului era plină de alţi lei, la fel ca ei.

Căţăraţi pe coloane albe, urmăreau atenţi tot ceea ce se petrecea în jur.

Chiar dacă mai micuţi decât cei de afară, nici leilor din curtea templului nu le scăpa nici o mişcare,

chiar dacă unii se prefăceau că au alte misiuni mai importante şi sarcini mai grele de dus.

Dacă ar fi fost numai leii, dar pe acoperişuri erau cocoţaţi elefanţi teribili, gata de luptă,

şi multe alte animale bizare şi foarte vigilente.

Aşa că la început am preferat să privesc templul, sub ocrotirea arcadelor,



sau plimbându-mă pe culoare lungi şi misterioase . 



Până când, pe unul din culoare, am întâlnit, odihnindu-se  pe pervazul unei ferestre,

un sfânt binevoitor care mi-a şoptit:

"Nu-ţi fie frică! Du-te să vezi!"

1 commentaire:

  1. hello ! beau reportage de ce magnifique voyage !
    je vous embrasse tous les deux

    RépondreSupprimer