dimanche 29 juillet 2012

Jing'an Temple, Shanghai (4) - Maitreya

"Nu-ţi fie frică! Du-te să vezi!" - mi-a şoptit atunci sfântul binevoitor.
Luându-mi curajul în dinţi, am plecat să cercetez templul, 
sub privirile înfricoşătoare ale unui leu care îşi arăta deja colţii.
Ochii lui m-au urmărit până am intrat într-o sală mare, cu mai multe altare,
unde un Buddda m-a luat în primire cu bunăvoinţă, zâmbindu-mi printre orhidee.
Semăna cu Maitreya, al cărui nume în sanscrită înseamnă chiar "binevoitor",
 şi pe care chinezii îl numesc Mílèfó (彌勒佛).
Un Buddha vesel, a cărui burtă enormă semnifică, pentru chinezi, capacitatea de a da şi cea de a ierta,
 generozitatea şi toleranţa.
În faţa lui erau aşezate câteva fructiere, de unde îmi făcea cu ochiul o lubeniţă mică şi dungată,
iar în spatele lui, un Buddha purtând pe piept simbolul chinez al eternităţii, binecuvânta scena.
În mâna stângă, Buddha cel vesel ţinea un sceptru RuYi (如意), simbol de viaţă lungă şi noroc.
Apropo, ştiaţi că în Feng Shui se spune că sceptrul RuYi îşi ajută proprietarul în diverse feluri, în funcţie de locul în care este pus în cameră? Dacă este pus la vest, se ocupă de autoritatea în sânul familiei, la nord-vest ajută la obţinerea un post mai bun ş.a.m.d.
Dar globul mic pe care îl ţinea în mâna dreaptă, oare ce semnificaţie avea?
Vroia cumva să mă invite la o partidă de ping-pong?

2 commentaires:

  1. Imi place expresia de bucurie de pe fata lui. Este suficient sa-l privesti pentru a te binedispune. :) Are surasul unui copil.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Pe noi ne binedispun de fiecare data si comentariile pe care primim din partea ta ;)
      O zi buna!

      Supprimer