mardi 29 janvier 2013

[22] Cântecele de demult ale caporalului Lucaciu din Sălişte // Paris, Palais de Justice

Strigături

 "Frunză verde şi-o lalea
M-am iubit mult cu mândra
Căci popa şi vlădica
Nu m-au putut înşela
Că să-mi las pe mândruţa."
 "Eu cu badea m-am iubit
De când era băiat mic
L-am iubit, l-am dezmierdat
De când l-am apucat drag."
 Palatul de Justiţie - Intrarea principală prin Cour du Mai
 Denumirea curţii se datorează unei vechi tradiţii: la început de mai, un stejar tânăr era dezrădăcinat din pădurea Vincennes şi era adus de personalul palatului în cadrul unei procesiuni pentru a fi plantat în această curte, ca simbol al justiţiei regale suverane.
Faţada dinspre Cour du Mai datează din epoca lui Louis XVI.
Poarta a fost executată de "maître serrurier" Bigonnet în 1776.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire