jeudi 3 janvier 2013

Sertarul cu străbuni - Unde am fost, când mai erai?


Era într-una din acele seri de tihnă, când, ieşind din sertar, străbunicul Lucaciu
mi se aşezase alături, aşa ca odată, demult, în curtea casei din Sălişte.

"De ce nu am ştiut atunci să te întreb, să te ascult, să ţin minte?
Să-mi dezvelesc rădăcinile pentru a le cerceta mai apoi,
în clipele de împlinire sau de cumpănă ."


Mi-a răspuns cu un zâmbet timid şi mândru, de fotografie veche.

Îndemnate de zâmbet, degetele atinseră carnetul cu coperţi roase de ani.
"Ai dreptate! Trebuie să termin ce am început, să public tot caietul cu cântece!


Uite, mă gândesc să citim împreună paginile rămase.
Dumneata îmi şopteşti ce ai scris,
iar eu o să-ţi arăt nişte fotografii făcute la Paris,
 într-o după-amiază de decembrie."


"Bănuiam că nu ai fost niciodată la Paris.
Nici măcar nu ştiu dacă ai ajuns la Viena.
Era capitala, nu-i aşa?

Ştiu, sigur că ştiu că ai fost la Sibiu!
Acolo era capitala!?
Dacă spui dumneata... "

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire