dimanche 31 mars 2013

[53] Cântecele de demult ale caporalului Lucaciu din Sălişte - Final

"Uite, mă gândesc să privim împreună paginile rămase.
Dumneata îmi şopteşti ce ai scris,
iar eu o să-ţi arăt nişte fotografii făcute la Paris, într-o după-amiază de decembrie."
spuneam la început de ianuarie
[http://chirca-aici-acum.blogspot.fr/2013/01/sertarul-cu-strabuni-unde-am-fost-cand.html]

Azi am ajuns la ultima pagină a caietului  scris de caporalul Lucaciu din Sălişte în 1892-1893 
şi la ultimele fotografii făcute într-o sâmbătă de decembrie, la Paris.


Din gânduri tinere (finis)
 Lasă-mă în Sibiu mămucă
Să mă bag la domni slujnică
Lucrătoarea să slujesc
Duminica mă iubesc
Cu cătane de rumân
Că mă strâng cu drag la sân.
Mult îs dragi şi frumuşei
Lasă-mă maică la ei.
 Multu-i Sibiu frumos
De la poarta ocnei în jos.
Cătane de rumâni vezi
Tinerei cu haine verzi.
Şi la poarta turnului
Ficiorii rumânului
Îmbrăcaţi şi chindisiţi
Şi de fete mult iubiţi.
 Frumoase li-s hainele
Dar mai dulci li-s buzele
Dar li-s dulce cum se poate
Precum le place la fete.
finis

Scrisă în 9/6 1893 în Neue Jäger Caserne

Lucaciu Dumitru, Corporal din Sălişte.



 Acestea sunt ultimele versuri păstrate din carnetul scris în anii 1892 şi 1893 de străbunicul Dumitru Lucaciu din Sălişte,
 pe vremea când era la cătănie, la Neue Jäger Caserne din Sibiu.


Se vede că mai erau câteva pagini scrise, dar au fost rupte. 
Pe foia lipită de copertă au mai fost scrise, după vreo 26 de ani, câteva cuvinte:

"Sălişte, la 1/V 1919
Scumpă...
Dispun de timp pentru vro...
Te sărut dulce."

Între paginile carnetului cu cântece, au mai rămas, uscate, câteva flori de demult...

*****************************

Aceasta a fost cea de-a 750-a postare de pe blog.

*



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire