mardi 23 juillet 2013

Un balet vechi de 180 de ani la Opera Garnier (2) - La Sylphide - Pierre Lacotte



« Ca urmare a unui accident la gleznă, a trebuit să rămân imobilizat. Aveam 38 de ani. Ca să mă calmez, am început să fac cercetări legate de balete vechi, cum este La Fille mal gardée, care datează din 1789, şi apoi, evident, La Sylphide.


Am început să strâng articole din perioada respectivă care descriau înlănţuirea paşilor, dându-le numele. Am găsit partituri adnotate. Am adunat informaţiile pe care le-am găsit la Opera din Paris, dar şi la Londra, unde Taglioni a dansat mult. Regina Victoria, care desena foarte bine, a făcut un crochiu cu Taglioni.


Am călătorit şi în alte ţări, ca Germania, Austria, Rusia, unde am avut şansa să citesc mărturii  ale unor dansatori care descriau felul ei de a dansa, de a se ţine pe scenă… Am regăsit chiar un descriptiv al cursurilor de dans pe care le urma !


M-am documentat de asemenea asupra epocii, romantismului, modului de viaţă, modei…
Taglioni era un fenomen - a dat numele ei chiar şi unor trăsuri ! »


Interviu cu Pierre Lacotte - Rêve éveillé, dans En scène !, n° 16, p. 21, 2013.
Foto MSChirca - 29 iunie 2013, Opéra Garnier, Paris.
Foto 1 : Mélanie Hurel şi Pierre-Arthur Raveau.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire