mardi 16 juillet 2013

Un balet vechi de 180 de ani la Opera Garnier (1) - La Sylphide - Pierre Lacotte



« Pasiunea mea pentru La Sylphide, balet coregrafiat de Filippo Taglioni în 1832 pe muzica lui Schneitzhoeffer, începe din copilărie. La zece ani, am intrat la École de Danse de l’Opéra de Paris, situată în vremea respectivă în Palais Garnier. Am început să frecventez Biblioteca Operei [...] între cursuri şi repetiţii.


Eram fascinat. Devoram tot ceea ce puteam să găsesc […] Am descoperit documente despre Marie Taglioni, interpreta Silfidei. Şi am început să fiu într-adevăr obsedat de acest balet, dar şi de această femeie care părea că subjugase pe toţi cei care o înconjurau.


Am căutat tot ceea ce exista legat de livret, de muzică… Am avut apoi şansa de a vedea o versiune, din păcate incompletă, montată în 1946 de Victor Gsovsky cu Roland Petit şi Nina Vyrouova. Am continuat să caut pentru a încerca să reconstruiesc părţile lipsă. »


Interviu cu Pierre Lacotte - Rêve éveillé, dans En scène !, n° 16, p. 21, 2013.
Foto MSChirca - 29 iunie 2013, Opéra Garnier, Paris.
Foto 1 : Mélanie Hurel.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire