mardi 30 juillet 2013

Un balet vechi de 180 de ani la Opera Garnier (3) - La Sylphide - Pierre Lacotte



« A fost o descoperire de necrezut. Am aflat că nepotul lui Marie Taglioni, Auguste Gilbert de Voisins, încredinţase Luvrului o grămadă de amintiri, cântecele ei, jurnalul… Din păcate, nimeni nu ştia unde se găsea acel dosar. Mulţumită unei arhiviste, am avut acces la pivniţe şi în cele din urmă, după căutări lungi şi zadarnice, pe când începeam să mă dau bătut, am mai căutat într-un loc, în partea de sus a pivniţei şi, minune !, am găsit hârtiile. Era de necrezut ! Încetul cu încetul, elementele puzzlelui căruia îi consacrasem trei ani de cercetări, au început să se pună la locul lor. »





Interviu cu Pierre Lacotte - Rêve éveillé, dans En scène !, n° 16, p. 21, 2013.
Foto MSChirca - 29 iunie 2013, Opéra Garnier, Paris.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire