mardi 13 août 2013

Un balet vechi de 180 de ani la Opera Garnier (5/5) - La Sylphide - Pierre Lacotte



« Aveam acest dosar enorm cu care doream, evident, să fac ceva. Am contactat un director de la un canal de televiziune şi i-am propus să fac un documentar despre La Sylphide. I-am lăsat dosarul. Timp de luni de zile nu am avut nici o veste.


Eram într-o situaţie în care aveam chef chiar să abandonez dansul. Era în 1970. Mă căsătorisem cu Ghislaine Thesmar. Găsisem de lucru într-o uzină de obiecte din plastic în sudul Franţei.


Acolo am primit într-o zi o telegramă propunându-mi o întâlnire pentru a discuta proiectul meu. […]


După proiectarea filmului, directorul Operei, Bernard Lefort, mi-a propus să pun în scenă baletul pentru dansatorii Operei [1971]. Gislaine Thesmar nu trebuia să danseze decât două reprezentaţii : după aceea a fost numită Danseuse Étoile datorită interpretării din La Sylphide. »


Interviu cu Pierre Lacotte - Rêve éveillé, dans En scène !, n° 16, p. 21, 2013.
Foto MSChirca - 29 iunie 2013, Opéra Garnier, Paris.
Foto 1 : Pierre-Arthur Raveau (James) şi Mélanie Hurel (La Sylphide).

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire