mardi 6 août 2013

Un balet vechi de 180 de ani la Opera Garnier (4) - La Sylphide - Pierre Lacotte



« Aveam punerea în scenă, decorurile şi plasarea corpului de balet, cât şi fragmente din variaţiuni…


Totul a trebuit reconstruit ca o frescă antică din care lipseau bucăţi. Am coregrafiat secvenţe întregi în spiritul epocii. Cu multă sinceritate şi fără pretenţii. Am avut încredere în munca şi în intuiţiile mele.


Un exemplu : la începutul actului II, nu ştiam cum intră Silfida în scenă. Apoi, cum pe scenă se afla acea stâncă mare, mi-am imaginat că Silfida şi-ar putea face apariţia alunecând pe stâncă.


Ceva mai târziu, am avut ocazia să merg să lucrez la Teatrul Mariinski din Saint-Petersbourg. Am avut acces la câteva documente şi am avut şansa să găsesc un desen de la punerea în scenă care arăta că Silfida aluneca, într-adevăr, pe acea stâncă ! »


Interviu cu Pierre Lacotte - Rêve éveillé, dans En scène !, n° 16, p. 21, 2013.
Foto MSChirca - 29 iunie 2013, Opéra Garnier, Paris.
Foto 1 : Philippe Hui (Direction musicale), Pierre-Arthur Raveau (James), Pierre Lacotte (Adaptation et chorégraphie), Mélanie Hurel (La Sylphide).

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire