mercredi 4 septembre 2013

Festivalul Internaţional George Enescu 2013 - "Eu nu văd pe nimeni în sală cu programul !" - Ioan Holender


Ioan Holender – directorul artistic al Festivalul Internaţional George Enescu


3 septembrie 2013
În program la Ateneul Român : Filarmonica Banatul din Timişoara


« Né à Timisoara, Ioan Holender a gardé de son pays natal un franc-parler, parfois abrupt,
 qui tranche avec la courtoisie teinté d’hypocrisie régissant le petit monde de la musique à Vienne. »
[Ioan Holender - Direction de l’Opéra de Vienne, La tentative d’un portrait.
Portrait diffusé le 19 mars 2007 dans l’émission Accents d’Europe (RFI)]


"Eu nu văd pe nimeni în sală cu programul !"
- rosti rar, apăsat şi mustrător maestrul.

- Să ştiţi că eu am văzut foarte multă lume cumpărând programul – am replicat eu imediat, în gând. 
Uite, eu l-am cumpărat ieri şi chiar am îndoit pagina cu fotografia dumneavoastră, aşa ca să apară mai în faţa,
 pe dreapta, iar nu pe verso, şi să fie alături de fotografia lui Enescu.


Numai că fiind un program pe toată durata Festivalului, poate că nu toată lumea vine cu el în fiecare zi.

- Rău face ! – replică maestrul, tot în gând.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire