jeudi 10 décembre 2015

Recital de pian: Andrei Vieru / Décidément : Vieru.


La doi paşi de Marea Roată din Place de la Concorde, în frumoasa sală a teatrului Pierre Cardin, a avut loc aseară un concert excepţional. Cu ocazia Zilei Naţionale a României, Institutul Cultural Român şi Ambasada României la Paris au invitat la un recital de pian Andrei Vieru.


Poate nu întâmplător în sala Pierre Cardin. În 2014, Andrei Vieru a primit, pentru Éloge de la vanité (Grasset, 2013), Premiul Casanova al Fundaţiei Pierre Cardin acordat unui european care scrie direct în limba franceză. Şi eseurile din Le gai Ecclésiaste (Seuil, 2007) au fost scrise iniţial în franceză, înainte de a fi traduse de autor în română (vezi


Bach, Scriabin, Vieru...
Întorcându-mă spre casă, mă întreb ce mi-a plăcut mai mult.

Bach, interpretat de Andrei Vieru cu, aş zice eu, o precizie matematică?
Cu siguranţă că sunt influenţat de notiţa biografică din programul de sală: „În perioada 2005-2011, Andrei Vieru s-a dedicat cercetării matematice (Teoria sistemelor dinamice, Teoria numerelor)”.

Scriabin, pe care îl ascult atât de rar? De ce?

Sau Vieru, Anatol Vieru, interpretat de Andrei?


Fără nici o îndoială : Vieru.

Le Monde des enfants. Din lumea copiilor.
20 de miniaturi pentru pian. 20 de mici minuni! 20 petites merveilles !

Graţie lor, miniaturilor, lui Anton şi lui Andrei Vieru,
aseară am simţit magia Crăciunului.

Mulţumim!


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire