vendredi 18 novembre 2016

Teatrul amintirilor cu regizorul DAN PUICAN [13] - Maestrul Radu Beligan

Personajele, în ordinea apariţiei:
Radu Beligan, Dan Puican, Eminescu, Esenin, Topârceanu, Dragoş Şeuleanu


„Cu maestrul Radu Beligan, la Teatrul radiofonic, când aţi avut ocazia să colaboraţi?”
„Maestrul Radu Beligan, înainte de a fi eu regizor, a făcut multă emisie. Dar şi cu mine a făcut enorm de multe emisii la microfon. Şi a făcut şi nişte recitaluri. Mi-aduc aminte, eu am făcut un recital de la Eminescu la Esenin. Şi el a fost încântat, fiindcă Radu Beligan a dat şi el examen, la vremea respectivă la Institutul, Conservator, cum se numea, de Artă. Dăduse întâi cu Topârceanu, şi a căzut. Şi al doilea an a dat cu Esenin şi-a intrat. Şi când i-am spus că vreau să recite Esenin, a fost încântat!
A zis: „Băi, mi-ai făcut o bucurie imensă! Cu asta am dat examen la facultate!”

video

Cu maestrul Radu Beligan am avut o conlucrare extraordinară şi mereu mă întreba: „Da’ unde ai găsit-o pe actriţa asta? Da’ ăsta unde l-ai găsit?” Iar în jurul anului 2000, când directorul general al Radioului era Dragoş Şeuleanu, doi ani Radu Beligan a fost mentorul Teatrului radiofonic. A fost adus în Radio ca să ne sfătuiască, să ascultăm piese, să ne spunem părerea despre realizările noastre.
Au fost nişte ani încântători, cu Radu Beligan!”

Interviu realizat în august 2013 © MSChirca


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire